Proszę o Rade

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kominiar
    Classic
    • 2008
    • 1

    Proszę o Rade

    pozdrowienia dla Arka i Marty otrabionych i obmachnych dzis wieczorkiem przy Selgrosie na Polczynskiej
    też pozdrawiamy :diabelski_usmiech klakson normalnie mistrzostwo świata :diabelski_usmiech
  • bartol
    Classic
    • 2007
    • 9

    #2
    Proszę o Rade

    witam. Mam mały problem z wyborem auta. w salonie zaproponowano mi OCTAVIA TOUR HB 1,9TDI /101KM ICE + za 63 tys, SKODA OCTAVIA II 1,9TDI/105KM AMBIENTE za 71 tys, oraz SKODA OCTAVIA II 1,6 FSI/115KM AMBIENTE za 65 ytys. pierwszą myślą była OI 1,9TDI ale teraz już nie wiem.kosztem silnika tdi mam nowsza ładniejsza i bardziej komfortową OII 1,6 FSI . OII z 1,9 tdi jest TROCHę za droga Proszę o radę

    z gory dzieki

    Komentarz

    • misiekwaw
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 7715
      • Ford

      #3
      Re: Proszę o Rad

      Zamieszczone przez bartol
      witam. Mam mały problem z wyborem auta. w salonie zaproponowano mi OCTAVIA TOUR HB 1,9TDI /101KM ICE + za 63 tys, SKODA OCTAVIA II 1,9TDI/105KM AMBIENTE za 71 tys, oraz SKODA OCTAVIA II 1,6 FSI/115KM AMBIENTE za 65 ytys. pierwszą myślą była OI 1,9TDI ale teraz już nie wiem.kosztem silnika tdi mam nowsze ładniejsze i bardziej komfortową OII. OII z 1,9 tdi jest TROCHę za droga Proszę o radę

      z gory dzieki
      musisz sobie odpowiedziec na pare waznych pytan :wink:

      ile kilometrow robisz w ciagu roku :?:
      czego oczekujesz od samochodu :?:

      Nie wiez w zadne prospekciki z malym zuzyciem paliwa silnika FSI, pali malo tylko przy jezdzie na emeryta, a przy jezdzie dynamicznej pali tyle co normalny silnik albo i wiecej.

      Gdybym stał przed wyborem O1 TDI a O2 TDI bez wahania wybralbym O2, jednak stojac przed wyborem O1 TDI a O2 FSI bez chwili wahania wybrałbym TDI, po pierwszych 2000 - 3000 kilometrow zmienilbym olej i odwiedzil na przyklad Aligatora i cieszyl sie bardzo oszczednym i dynamicznym samochodem o mocy 140KM :diabelski_usmiech ale ja jestem dziwny podobno :szeroki_usmiech

      [ Dodano: Pią 19 Sty, 07 20:45 ]
      a w ogole to nie ten dzial :!: przenosze pietro nizej :idea:
      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
      http://www.disi-tune.pl
      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
      Był WRX
      Była Octa

      Komentarz

      • -Piotr-
        L&K
        S_OCP Member
        • 2006
        • 1018
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Zamieszczone przez MisiekWAW
        musisz sobie odpowiedziec na pare waznych pytan :wink:

        ile kilometrow robisz w ciagu roku :?:
        czego oczekujesz od samochodu :?:
        dokładnie.

        bartol, jazdy próbne przed podjęciem decyzji o kupnie to obowiazek i to w każdej wersji silnikowej jakie rozważałeś.
        ---------------->>> OII TDI
        O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
        KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
        O III czarna liftback - reaktywacja

        Komentarz

        • Perfee
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2005
          • 179

          #5
          W mojej opinii zakup nowej O1 jest obecnie bez sensu. To stara buda, stare zawieszenie - ogólnie stara konstrukcja. Jak na nowe auto to zły wybór. Powinieneś skupić się na O2. Moim zdaniem optymalne jest TDI 1.9. Jeśli nie masz $$$ na nowe, to zobacz 2-letnie...
          Perfee
          149 KM / 313 Nm by Masters Tuning

          Komentarz

          • bartol
            Classic
            • 2007
            • 9

            #6
            nie jezdze strasznie duzo 20 25 rocznie. mozliwosc zwiekszenia mocy jest kuszaca. elastzcznosc i apetyt na poliwko sa wazne a to zapewni tdi. sykoda tylko ze OI

            [ Dodano: Pią 19 Sty, 07 21:09 ]
            kupując 2-3 letnie auto nie bede miał pewnosci ze auto jest ok. poza tym kredyt na auto nowe jest korzystniejszy. Wiem Ze oI jest troszke przestarzała ale 10 tys tansza

            Komentarz

            • Techno200
              Elegance
              S_OCP Member
              • 2005
              • 782
              • Tesla

              #7
              Bioraz rozniece w cenie, pomysl sobie tak - ile za 5 lat bedzie warta O1, a ile O2. z tych 10 tys roznicy zrobi Ci sie mniej, Octavia I odchodzi do lamusa - za 5 lat beda naprawde tanie, pomimo tego ze samochod bedzie mial 5 lat. Co innego O2, nowa konstrukcja, jeszcze troche pozyje i nie straci na wartosci tak szybkoi jak jedynka. Jak bedziesz chcial zmienic pozniej samochod to wtedy to docenisz. Ja bym bral II. Tym bardziej ze w szerszym aspekcie czasowym roznieca 10 tys sie zmniejszy i to wedlug mnie duzo.
              Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

              Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #8
                Zamieszczone przez Techno200
                >Ja bym bral II. Tym bardziej ze w szerszym aspekcie czasowym roznieca 10 tys sie zmniejszy i to wedlug mnie duzo.
                ale to 10tys trzeba skads wytrzasnac :roll:
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • kristo
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 266

                  #9
                  bartol,
                  IMO powinieneś rozważyć jeszcze jeden aspekt - do czego to auto ma służyć
                  tzn do codziennego dojazdu do pracy dla 1 osoby czy głównie jako auto rodzinne dla 5 osób w miarę wygodnie wożonych -
                  jak to drugie to dla O2 nie ma alternatywy - niestety O1 ma zbyt mało miejsca z tyłu
                  jeżeli jednak sporadycznie tylko dla większej ilości osób to przy ograniczeniach $ ja wziąłbym jednak O1 z TDI...
                  a poza tym, to tak jak koledzy powyżej pisali
                  Pink Floyd fan.

                  Komentarz

                  • rezon
                    RS
                    • 2006
                    • 1894
                    • Volvo
                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez Techno200
                    w szerszym aspekcie czasowym roznieca 10 tys sie zmniejszy i to wedlug mnie duzo.
                    to raczej atut za O1 - mniej się straci. Porównanie O1 i O2 było wałkowane wielokrotnie. Jeżdżę mniej więcej tyle samo i wolałem O2 1,6 niż O1 TDI. Przyczyna to rodzina - znacznie więcej miejsca z tyłu. Przy przebiegu 25kkm rocznie, cenie benzyny równej cenie ON ok. 3,5zł/l oraz zużyciu ON na poziomie 2/3 zużycia benzyny to zwrot zakupu diesla -10kzł "już" za 51 miesięcy. To mneij więcej tyle ile zamierzam jeździć O2 - czyli dla mnie nie miało to sensu. Dla porównania "zagazowanie" zwraca się po 16 miesiącach.

                    Komentarz

                    • Czader
                      Ambiente
                      • 2005
                      • 145

                      #11
                      Ja jestem zadowolonym uzytkownikiem OCTY I TDI - kupilem uzywana 2 letnia - ale nie kupowlabym na Twoim miejscu jedynki tak jak juz pisano to stara bryka - za pare lat to bedzie calkiem staroc. Pewnie ze silnik to bajka te benzyniaki to niestety za bardzo nie jada .... Trudna sprawa- idealna to by byla II TDI :-) Szarpnij sie na nia - nie bedziesz zalowal !
                      Czader

                      OCTA COMBI 2003 ALH

                      Komentarz

                      • damian
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 178

                        #12
                        poszukaj OCTY 2, powiedzmy roczną
                        Chcesz zarobić przez internet ??

                        Komentarz

                        • jlupino
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 362

                          #13
                          Jak kredyt to kredyt.Bank ma,bank da.Najwyzej bedziesz spłacał pół roku dłuzej.I co z tego.A ile radochy bedzie z jazdy OII.Tu juz nie wazne benzyna ,czy diesel.
                          Jaro

                          Komentarz

                          • bartol
                            Classic
                            • 2007
                            • 9

                            #14
                            Biorąc pod uwagę że kredyt bede spłacał ok 4 moze 5 lat to 10 tys nie zrobi wiekszej różnicy.Jeśli będę chciał ja sprzedać to z tdi OII nie bedzie problemu. Cenę tez bedzie trzymac lepiej niz tdi OI i OII 1,6.Jezdzę raczej sam wiec miejsce z tyłu jest nie istotne liczy sie wnetrze, zawieszenie ogólnie przyjemność z jazdy. HM może faktycznie powinienem zainwestować OII 1,9.
                            Widziałem ostatnio ogószenie oII 2.0tdi za 66tys. dobra oferta ale nie mam chyba zaufania do uzywanych samochodów

                            Komentarz

                            • marlej108
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 4976
                              • Octavia III (5E3)
                              • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                              #15
                              Czesc,

                              ilu Polakow tyle opinii - jak ktos kiedys powiedzial :-)

                              Nowa Oct. I bym sobie juz podarowal.

                              I wzialbym Oct. II, tylko ze jakies te ceny drogawe co podales....

                              na stronie Skodziny masz cennik wersji MINT (czego ona nie ma co ma Ambiente???, a moze ma wlasnie MINT cos wiecej???)



                              1.6 FSI 115 KM koszt. 63.799
                              a 1.6 FSI 102 KM Combi (mniam mniam) 65.599 zl

                              i ja bym wzial combi :-)

                              ale Ty sam wiesz czego potrzebujesz - zauwaz tylko ze koledzy na forum dosc czesto pisza ze jesli sie jezdzi po miescie na krotkich dystansach to TDI jakos duzo oszczedniejsze od poczciwego benzyniaka nie jest....

                              ps. a nie ma jakis promocji na auta z 2006 r.? Skoda sie nie stara? To moze Chevroleta Epice? :-) teraz chyba obtanili go do 66.900.....

                              pozdr. :-)
                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                              Spalanie - Motostat.pl

                              Komentarz

                              • Garret
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1196
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                #16
                                Porównując O1 z O2 to za tą drugą przemawia: rozmiar - więcej miejsca w środku z tyłu, wiekszy bagażnik (choc tu i O1 jest wiecej niż OK), lepsze wykończenie wnętrza i no znacznie lepsze zawieszenie tylne- wielowahaczowe vs belka skrętna
                                Porównując silniki to z TDI możesz po dłubnięciu miec 140-145(O1) lub 145-150(O2)KM - a to Ci da znacząco lepsze osiągi niz 1.6FSI.
                                Sam jeżdżę O1 TDI i stojąc przed takim wyborem jak Ty wybrałbym teraz O2 TDi.
                                Oprócz rzeczy które wyżej wymieniłem masz jeszcze FMIC'a zamiast SMIC'a a więc po wirusie będzie Ci lepiej trzymał parametry w upalne dni. Do tego masz lepiej rozwiązane kwestie przeswitu pod miską olejową;-)
                                Co do wyposażenia to na korzyśc O1 przemawia aut. klima vs półaut., ale poza tym masz przewagi O2 Ambiente: , chłodzony schowek z przodu, el. szyby z tyłu, podłokietnik z chłodzonym schowkiem i nawiewem na tył, boczne poduszki, regulacja lędźwiowa
                                Jesli i tak kupujesz auto na kredyt.... to te 8k więcej nie bedzie tak bolesne
                                Bierz O2 TDI
                                Garret

                                -----------
                                Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Jak na 5 lat to tylko OII TDI. OI bedzie wtedy autem ktore technologicznie bedzie mialo ponad 15 lat, do tego bedzie modelem juz nie produkowanym. A bajki o drogim w naprawie zawieszeniu to bym wsadzil gleboko. Jest tyle dobrych zamiennikow, w smiesznych w stosunku do ASO cenach, ze to nie jest problem.
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • bartol
                                    Classic
                                    • 2007
                                    • 9

                                    #18
                                    Mam znajomego w salonie Seata zaprosił mnie na jazdę nowym Leonem 1,9 tdi 105KM. całkiem fajne autko ale troche za krzykliwe. za rocznik 2006 reference zapłaciłbym ok 66 tys. niestety marka Seat jakoś do mnie nie przemawia. zadecydowanie wolę skode

                                    Komentarz

                                    • Dezet
                                      Ambiente
                                      • 2005
                                      • 136

                                      #19
                                      A ja mam trochę inne zdanie. Niedawno (rok temu) stałem przed taką samą decyzją jak Ty. Z tym, że rozważałem jeszcze zakup Leona 1,9 tdi 90KM, który zawsze bardzo mi się podobał. Jednak w ostatniej chwili postanowiłem jeszcze zahaczyć o Skodę. I cóż, okazało się że Skodzina miała kufer który powalił mnie na łopatki. W miarę jak zacząłem porównywać ceny (Leon, Octavia I, Octavia II) wszystko przemawiało na korzyść OI. W cenie Leona golasa miałem elektrykę i klimę i mocniejszy silnik 110KM. Octavia II cholernie mi się podobała, jednak nawet ta w benzynie była droższa od diesla OI. Poza tym, nie chciałem kupować samochodu z początku produkcji, bo jak wiadomo teraz firmy testują auta na klientach. Tak miałem z Renault Megane Coupe. Był z początku produkcji i chyba tylko kierownicy w nim nie wymieniłem. Rocznie wykładałem około 8000 na same naprawy. Tak więc ja wziąłbym konstrukcję może i starszą, jednak z wyeliminowanymi niedociągnięciami. Zresztą jestem z mojej Octy bardzo zadowolony. A za niecały rok, po wizycie u Mastersa moje zadowolenie jeszcze znacznie wzrośnie...
                                      Pozdrawiam, Dezet

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #20
                                        wytrzymasz jeszcze rok Dezet :!: :!: :!: :?: :diabelski_usmiech
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • bartol
                                          Classic
                                          • 2007
                                          • 9

                                          #21
                                          Szczerze mówiąc myślałem że kupowanie samochodu to trochę łatwiejsze i przyjemniejsze zajęcie. Cały czas analiy, kalkulacje. To przestaje byc przyjemne. Mam nadzieję że w końcu mnie oświeci i dokonam jakiegoś sensownego wyboru.Zależy mi na silniku TDI a ceny niestyety sporo się różnią od benzynki. Zastanawiam się czy nie za dużó stracę jak kupię nową O1.Planowałem wydać max 60 tys. a tu sie robi 70.

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #22
                                            no tak to jest bracie . mam to samo - we wrześniu myślałem o O1 w tour sporcie za 70 a teraz tak się rozbestwiłem :diabelski_usmiech że mi chyba stówka nie starczy
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • djczas
                                              RS
                                              • 2005
                                              • 9612

                                              #23
                                              leszekmw, rs za około 107k lub ciut mniej :diabelski_usmiech 8)

                                              Komentarz

                                              • leszekmw
                                                RS
                                                • 2005
                                                • 5356

                                                #24
                                                w kombi Stasiu ?
                                                O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                                GVI 1.4TSI
                                                LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                                tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                                Komentarz

                                                • djczas
                                                  RS
                                                  • 2005
                                                  • 9612

                                                  #25
                                                  leszekmw, tak

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...